torsdag 25 mars 2010

06.40

Jag hade ju planerat att åka iväg med bussen som åkte vid 8.10, men eftersom Anders erbjöd sig att åka med, så tog jag ju hellre bilen med A istället.. MEN han sa visserliggen att vi skulle åka lite senare, och då tänkte jag typ 8.30 att vi skulle komma iväg.. Men han menade mer än 1 timma senare (Typiskt)!!
Jag la mig med inställningen att jag skulle få mycket gjort och hunnit med att ta spis och fönster samt skåp innan jobbet, men nu sitter jag här sedan väckarklockan ringde (06.40) och klockan är nu 9.07 och jag väntar och väntar på att han ska bli klar.. Jag hinner säkert med allt jag planerat innan klockan 13.15 (måste gå ner till jobbet då) men det blir ju bara ännu mer stressigt än vad jag hade tänkt mig. Jag är ju mer den typen som gillar att ha marginal när jag ska göra något. Även om jag ska till bussen vill jag gå tio minuter för tidigt för att verkligen hinna. Gillar inte stressiga situationer!!
Får höra jämt att jag är som mormor var. När hon och morfar skulle bjuda till fest så var mormor alltid klar 1-2 timmar innan gästerna skulle komma, de sa iallafall mamma till mig.. Men mamma står oftast i duschen när gästerna kommer.. Lite skillnad! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar