onsdag 9 mars 2011

Fullt upp hos morfar!

Fullt ös har det varit sedan i Söndags. När jag kom såg jag att en av frysarna var insnöade, så jag började med att frosta av frysen, undertiden strök jag fin-dukarna som skulle strykas på ett speciellt sätt, så det sedan skulle ligga fint på bordet. Jag blev nöjd med 2 av 3 dukar. Den sista var oval i sin form och hade mycket svårare att vika den rätt.. Åkte även och handlade mat inför veckan. Det brukar annars morfar göra så fort han vet att vi ska komma, men eftersom det var en överraskning så fick jag handla.
På Måndagen putsade jag alla fönster på nedervåningen och hjälpte till med maten som blev köttfärslimpa, gick även en promenad till mormor och joggade sedan hem.
Igår rengjorde jag golvet i garaget efter vad morfar hade önskat och det behövdes, det behövdes även slänga kartonger och tidningar som var över 8 påsar!! As trött efter allt slit, då vi åkte in till stan och jag  köpte (från mamma) boken "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" till morfar, som han satt och läste hela vägen hem och småflinade.. "Den roligaste bok jag någonsin läst" hade Lasse Berghagen citerat och det är många som tycker den är bra och rolig. Jag inhandlade också en bok, fast inte någon kurslitteratur utan boken "Varför gråter inte Emma?". Minns ni från 2008 då Emma och hennes barn: Max (3år) och Saga (1,5år) blev överfallna i sitt hem? Emma blev svårt skadad och barnen dog. Det var Emmas sambos ex, den "tyska kvinnan" som hade misshandlat och dödat Emma och hennes två barn. I hennes blogg: Arbogamamman, kan ni läsa om henne idag och hon svarar på frågor från händelsen som fick mig att köpa hennes bok! Och jag är helt såld i den, satt i gårkväll och läste en tredjedel av boken tills jag inte orkade vara uppe längre.. Om jag inte hade varit så trött så hade jag läst vidare!
Idag har jag gjort revbenspjäll och undertiden det kokades så klippte jag kvistarna på träden. Har 3 träd att klippa, men 1 och 1/2 är klara. Dock helt slut och just i detta fall önskar man att man var lite längre som alla sina andra syskon. Men envis som jag är, så kan jag visst. Fast jag inte når så klarar jag det ändå. Hur?, det vet jag knappt själv! Nu ska jag upp och läsa och som det känns nu så vill jag fortsätta där jag slutade igår, men skolböckerna är aningen viktigare!
Snart ska jag träffa Maria och gå en promenad och där efter plugga ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar