tisdag 15 mars 2011

Bra & dåligt!

Har varit hos morfar i en vecka och det är så skönt att få god mat som både han och jag lagat, gjort MASSA nytta och att få umgås med morfar är bara så underbart. För han är sämre än vad man kan tro, inget jag vill gå in på här eftersom det är privat. Men det allra bästa är att han är envis och "kan själv"!
Jag kom hem till Växjö igår och träffade min nya granne. Min första granne som redan bodde här när jag flyttade in, var väldigt tyst, sprang in i rummet så fort han kunde. Den andre grannen som bara bodde här i 11 dagar var väl inget fel på, dock var inte jag hemma hela förra veckan så vi träffades inte så mycket. Och igår när jag kom hem träffade jag min tredje, nya granne. En kille det med som jag inte kommer ihåg namnet på, men jätte trevlig. Tycker det känns bra med min nya granne eller "sambo" som en av vännerna kallade honom. Känns dock konstigt att man kommer ut i köket nyvaken i morgonrock, så som bara Anders fick se mig, och möter en granne man inte känner. Kan ju inte fixa mig i rummet eftersom toan är förbi köket, så oavsätt så måste jag ut i morgonfrillan och i morgonrocken!

1 kommentar: