söndag 27 mars 2011

Sommartid!

Märks så klart att vi närmar oss sommaren, då vi idag dragit tillbaka klockan en timma. Så underbart att få mer dagsljus än mörkret. Man hann ju inte vara ute förrens det blev mörkt, och eftersom jag är mörkrädd föredrar jag våren och sommaren. Kommer dock sakna kvällarna vid åtta då det var mörkt och man fick tända ljus i hela sitt hem. Så jag kan inte ta farväl av myset med ljusen vid denna tid riktigt än, så jag har rummet tänt med ljus. Sen kan man väl påstå att jag vårstädat idag med, då fönsterna fick en omgång, både invändigt och utvändigt.. Håller även på att tvätta så väntar på att sista maskinen ska bli torr!
Har även denna dag testat på att laga Flygande jakob på spisen, istället för ugnen. Och givetvis blir det lika got. Har ingen ugn här, så det får man lösa på annat sätt. Hade varit mysigt att få laga kanelbullar, men ingen ugn, inga bullar. Men ska man flörta men grannen under som bor i en vanlig lägenhet, kan ju alltid bjuda henne på några bullar som tack för lånet av hennes ugn?! =)
.. Får filura på det en stund.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar