söndag 6 mars 2011

Underbar helg

Så skönt det var i Fredags då examinationsseminariet var avklarat och man blev godkänd. Avklarat mina första 5p och nu kan jag entligen bocka av första punkten på listan. Nästa stora del är TENTAN som jag kommer ha den 24 Mars. Eftersom vi nu har fältstudier på schemat (praktik) under två veckors tid och jag har mina 2 praktikdagar nästa vecka, så tänker jag passa på att åka till morfar denna vecka och plugga där. Han vet dock inte om att jag kommer, så det blir ren överraskning för honom! Vi brukade några gånger överraska mormor och hon blev jämt så glad och sken upp. Morfar visste ju att vi skulle komma så han kunde förbereda mat. Sen var det nog väldigt bra att överraska mormor eftersom hon alltid var så nervös och orolig. Ringde alltid minst 3 gånger då man var på väg ner, antingen med tåg eller bil.
Helgen har förresten varit utan några böcker. Jag har bara haft kul. I fredags kom Anders och sov över, hade jätte mysigt och bara slappade i stort sett. På Lördagen åkte Anders hem och jag inväntade att Maria & Yvonne skulle komma över. Det var verkligen hur kul som hellst att träffa tjejerna och jag är så glad att jag har dom som vänner! Hellre få vänner som man har nära än många vänner som man knappt känner.
Och nu sitter jag här och väntar på att tvätten ska bli torr i torktumlaren, jag ska även slänga sopor + kartonger, metall. Tycker det är viktigt att jag lämnar köket fint efter mig oavsätt om jag är borta några timmar eller under en längre period. Eftersom jag delar köket med 4 pers. så vill jag ha det i ordning så alla trivs. Dock använder 2 inte köket alls, lånar kanske micron då och då.. Sen har jag fått en ny granne som bor på samma våning som mig och han ska bara bo här i 11 dagar (utbildning). Vi får se vilken stolle som flyttar in där sen. Men oavsätt så använder den "nya" grannen köket rätt ofta och han ska väl inte behöva slänga mina kartonger?.. Alla ska ju trivas! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar