söndag 2 januari 2011

Nytt år!

Sitter i soffan och har invigt min värmefilt som jag fick av mamma, Joakim, morfar och syster i julklapp.. Riktigt skön och fötterna är inte längre kalla!
Vi firade jul på nyårsafton och passade på att fira morfar som fyllde 79 år den 1/1. Julbord, godis och jag som tomte gjorde dagen toppen. Skönt för mamma att entligen få slippa tomterollen och jag förstår inte hur hon har orkat för jag var jätte svett efteråt och fick snickerskakor av syrran undertiden och det hjälpte! På detta julfirande fick jag värmefilt, muffinsplåt, muffinsformar, klippning och pyamas. Riktigt bra julklappar blev det i år och snart ska jag skicka iväg den sista till lillebror som ville hem till tjejen som han saknade så! Och jag förstår honom, för när man är nykär är det svårt att vara ifrån varandra. =)

Idag åkte jag hem från Blekinge. Mötte upp pappa och träffade gammel-farmor, farmor, Hans. Men det var helt underbart att träffa gammel-farmor igen, hon är 93 år och är jättepigg för sin ålder! Hon är så härlig.

Åkte med pappa hem eftersom vi skulle på vägen upp spana in rum till mig i Växjö. Och om man har vägen förbi kan man ju passa på. Tittade på tre rum då två är 12 kvadratmeter och en är 9 kvadratmeter. Men faktiskt så var den billigaste bäst. Ett lugnt hus, med tre pers som jag delar köket med. Har egen toa men duschen är nere i tvättstugan tyvärr.. Men det är ju skönt att man har egen toa i alla fall. Rummet är på 12 kvadratmeter och har två små rum, ett är med snetak där sängen ska stå, sen det andra rummet blir pluggstället. Huset är ca. 3 km till högskolan så med cykel klarar jag det galant! Även friskis och svettis ligger runt hörnet!
Men jag har som sagt inte riktigt bestämt mig än, men det lutar åt att jag tar detta rum! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar