söndag 24 oktober 2010

Rent hem!

Idag har jag STORstädat och det är verkligen så rent hemma nu. Även tvättat idag, då jag även skulle tvätta sängkläder, men det kändes som jag försökte hitta allt man kan tvätta för så mycket tvätt och torkrummet är verkligen fyllt. Har dessutom plockat in torkad tvätt under hela dagen, om jag inte hade gjort det hade inte all tvätt fått plats!

Men nu är ljusen tända och jag njuter av min renhet, fast jag städat som en tok idag så måste det ändå dammsugas i morgon eftersom katterna fäller (nahä?, haha)!!!
Har ju faktiskt städat och slängt gammalt ur kyl och frys. Så nu är det fräscht där och det var så härligt att få i ordning där. Sen tagit och gjort rent alla skåpsluckor utvändigt, har även torkat fönsterna från alla nosavtryck som finns på nedre delen på varje fönster. Helt underbart att se fönsterna glänsa eller att kunna se i bokhyllan utan att hitta damm här och där eller att få gå på golvet utan att bli smutsig under strumpan eller få kattsand under fötterna som man sparkar av och hamnar på nästa ställe.. Ja, så blir det om jag inte dammsugar en dag och man dör ju inte av smuts, men ibland är det så härligt att vara hårfri!!

Nu blir det sittande framför tvn, tills nio tiden då jag ska hämta duschdraperiet som håller på att torka så jag kan duscha, det är det allra bästa att få duscha av sig efter en städ- & tvättdag och få lägga sig i rena lakan då även jag är ren.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar