söndag 26 september 2010

Öppet hem

Jag är helt slut idag efter en jobbig natt som innehöll catfight och mardröm. Katterna brottades typ hela natten och det var så jobbigt, dunsade och busade.. Sen var mardrömmen ännu värre, för jag har haft en liknande dröm tidigare (inom en månad) och för 2-3 år sedan fick jag liknade drömmar om en annan nära person till mig. Och det obehagliga är att det jag drömde om för 2-3 år sedan hände ett halvår senare efter första drömmen. Tänk om det kommer hända så igen, då är det läskigt! Och det är det värsta som skulle kunna hända nu.. Men givetvis så kan det också vara så med det som hände då att jag kan har haft mina förutsättningar och på så sett haft mina drömmar.
Men vad ska denna drömmen jag hade inatt betyda?

Helgen i sig har varit bra. I fredags efter skolan var jag så trött (håller på att vänja mig med linserna) och kunde nästan somna på en gång, men eftersom Pelle och Tove skulle komma så behövde vi handla mat och fräscha upp i lägenheten (något jag lärt mig från mamma, att om gäster kommer ska hemmet se fint ut!). Så vi delade på oss, Anders ville hellre handla än att städa och så blev det. Vi var klara samtidigt men vi hade kvar alla små detaljer som att tända ljusen, lägga köttet i marinad m.m och vi hade typ 5 min på oss innan gästerna skulle vara här.. Och jag hann väl nästan, händerna var och rörde om i köttet då det plingade i på ringklockan. Men det var ju bara att stiga in! Maten lagade vi ihop innan vi (tjejer) satte oss framför tvn och tittade på Idol. Efteråt spelade vi kortspel och hade det mysigt innan läggdags inför en tidig morgon.
Killarna skulle ut på banan och tävla (med småbilarna) vid nio på morgonen och vi tjejer bestämde oss för att gå ut dit (5 km) + att stan var öppen och även något konditori som  vi shoppade loss på.. När vi efter två timmar (affärer + promenad) så var vi framme och fikade medans tävlingen var i full gång och med GLÄDJE kom Anders (han själv var besviken) på tredje-plats.

Efter tävlingen åkte Pelle och Tove hem och med oss hängde Martin med och vi lagade tacogratäng med djupa samtal.. Dom stack ut på stan på kvällen medans jag pluggade.
Så hemmet har verkligen varit ett öppet hus (kändes så i alla fall), för nu är ingen hemma, killarna har åkt (anders skulle jobba) och jag sitter här och är slut, kanske beror det på att natten var kass?! Jag var i alla fall inte uppe till sena timman som vissa andra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar