fredag 24 september 2010

God morgon

Idag var jag och Sixten morgon pigga, efter en halvtimmas mys i sängen blev det frukost framför tvn!
Ska efter detta inlägg hoppa in i duschen, sedan dra till lektionen som börjar vid 10. Det är sjukt men sant, jag längtar efter att få göra provet. I en vecka nu kommer jag satsa järnet så jag fattar allt och inte ska ha så många fel på provet. Helst inga, men det kan man aldrig begära eftersom jag aldrig (förutom glos-förhör) fått alla rätt på något prov, har alltid haft något fel hit eller dit.. Och visst spelar nervositeten, och tid-pressen in under ett prov, vet inte hur ofta man missuppfattat en fråga eller uppgift för att man inte känt att tiden räckt till. Här på komvux får man göra provet under hur lång tid man vill, jag blev jättepaff med glad över att jag inte behöver oroa mig över att jag inte ska hinna. Frågade givetvis varför det in är någon max tid på provet och han svarade "det är ingen merit att man ska klara provet under en viss tid" och det gillar jag skarpt!! Hoppas man kan få in det på gymnasiet också, för då tror jag att reslutaten på proven skulle bli mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar