onsdag 9 december 2009

Utanför fönstret

Nej, det var så mörkt då jag kom ut från badrummet så jag avstod promenaden till affären.
Ringen får jag hämta i morgon efter jobbet helt enkelt!

Jag har alltid varit mörkrädd och tyckt det varit obekvämt att vara i mörker själv. Oavsätt ifall jag är inne eller ute. Jag har gärna tänt i alla rum på kvällarna om Anders ej är hemma.

Det var så för ca. 4 år sen då jag var hos pappa och satt vid datorn innan jag skulle lägga mig. Jag hade inte rullat ner draperierna vid fönstren som jag hade till vänster om mig och pappa var i sitt rum och småbröderna sov. Då när jag satt vid datorn så skulle jag byta om, så såg jag, efter jag hade dragit av mig tröjan, att en man stod och stirrade in i.. Jag drog ner draperierna så fort jag kunde. Sprang där efter ut till pappa och berättade om mannen vid fönstret, han rusade ut men mannen var borta..
Efter denna kväll har jag varit livrädd, därför vill jag att Anders alltid hämtar mig efter jobbet på kvällen eller om jag får ta bilen. Men det är lika läskigt att sätta sig i bilen och under den korta stund innan bilen rullar iväg så får jag alltid för mig att snart hoppar någon in i bilen..

Ja, mina dumma små tankar!
Men alla har ju något dom är rädda för..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar