fredag 11 december 2009

Årets pyssel-mama

I tidningen mama så utser dom nu vid slutet av år 2009 vem som är årets mama i olika kategorier. Det kan vara bland annat vara insperation-mama, power-mama och bäst klädda- mama. Men jag vet ju att det finns så många mammor ute i världen som behöver veta hur bra dom är och idag har jag utsett årets pyssel-mama.



Denna kvinna har alltid många bollar i luften. Hon kommer alltid på saker att göra. Antingen är det saker med barnen eller saker till barnen eller helt enkelt göra egna krukor med hjälp att tapeten som blivit över.. Ja, i hennes hem händer det alltid något. Åka in till Göteborg och se på fiskar är en underbar grej som barnen uppskattar, då även hon kan få gå in snabbt i en klädes affär och göra ärende. Eller att bara vara hemma och sy egna byxor till lillan. Fast det är inte så "bara", för under tiden hon syr, styr barnen i rummet och vill att mamma ska leka med dom. Fast med så liten egen tid så löser hon allt. Det är som ett pussel.
Som sagt, året pyssel-mama ser till att sonen inte alls ska bli rädd att åka till tandläkaren, han får istället sjunga för tandläkaren som helt plötsligt i hans ögon blivit snäll och kan tillslut få titta på hans tänder. Denna mamma pysslar och donar så att hennes små barn ska få må bra, för när äpplena ska plockas upp från marken får dottern stå och hålla i korgen som strax blir fylld efter mammas slit. Tänk vad denna mamma kan få hjälp av sina barn i framtiden, dom kommer säkert vara lika pyssliga som deras mamma!

Hon startade även en blogg detta år, så hennes nära och kära kan få reda på allt och vara uppdaterade vad som händer hennes familj. Och bloggen är inte lätt att sköta har jag allt märkt när man varit på besök. (Hon får tid med bloggen då barnen sover, och det är minsann ett pyssel att få ihop tiden.) Men med lillebrors hjälp och hennes nyfikenhet och envishet gör att hon har en superfin blogg och många roliga inlägg.

Så denna Pyssel-mama som jag utsett pysslar för att få tiden att räcka till och pysslar så sitt hem är underbart fint. Hon ser även till att pyssla med barnen, då deg och upptäcktsfärd är en bra lösning. Hon är verkligen en (power-)pyssel-mama. Grattis Cicci!! =)

2 kommentarer:

  1. Å, man tackar!! Du skräder inte orden du, jag blir nästan generad... Men jag får sträcka på mig lite extra idag nu när jag äntligen har blivit en riktig mama!! Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Nej Cicci du ska inte bli generad. Va stolt! =)
    Njut av denna dag. Och börja inte städa, så jobbigt!!!

    SvaraRadera