lördag 28 november 2009

Typiskt!

Nu ikväll när jag skulle handla lördagsgodis + hyra film så parkerade jag på en stor parkering utanför hemmakväll. Det var fullt på alla platser så jag ställde mig som alla de övriga på "lastparkeringen" eller där större fordon får stå vågrätt. Men ialla fall så ställde jag bilen som alla de andra i kön i lodrättvinkel och fick sista platsen inom de större fordonens "område". Alltså hade jag ingen till vänster om mig och hade ca. en bils utrymme till godo..
Jag gick in till hemmkväll och tog bra stund på mig, ställde mig i kö och hade en kvinna framför mig, när jag kommer till bilen får jag först syn på henne som bara flinar, vet inte vad hon ska ta sig till.. Sen förstår jag - minibussen! Den minibuss har alltså ställt sig bakom min och hennes bil, vågrätt. Så vi kommer inte ut. Framför våra bilar är det lixom stopp.. Men jag fick börja sicksacka ut min bil som tillslut kom loss, sen fick jag hjälpa henne. Det tog inte så jätte lång tid, men typiskt! Jag har ju vetat att man inte ska stå där, men det har ju aldrig hänt mig förut och man tror ju att det händer aldrig mig.. Det löste sig i alla fall och vi kunde åka hem.

Nu har vi sett på Borta bäst hemma värst, den var väll helt okey.. Ingen sådan WOW film exakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar