torsdag 12 november 2009

Frukostmys

Nu är klockan 10.20 och jag har precis hunnit sätta mig i soffan med min ordentliga frukost som bestod av en smörgås med ost och gurka, en liten portion yoghurt samt ett glas juice. Det är så gott och äta efter man promenerat i 1 timma, då är man ju jätte hungrig.
Men morgonpigg kan jag nog inte påstå att jag är. Satt i sängen och halvsov i en halv timma efter radion slog på. Undertiden jag satt i sängen kom jag på att jag hann skicka iväg de tidigare inlägget, då jag nämnt om min morgonpromenad. Så jag hade inget allternativ, de var bara att sätta på sig kläderna och skorna och dra iväg.
Jag svängde även in på ica under promenaden och köpte massa goda frukter som ska vara till vid mellan mål och även då jag får suget efter sötsaker, för sötsuget släpper väll inte på en gång?
Det är ju faktiskt vikigt att äta regelbundet och det ska jag ta tag i, speciellt nu när jag ska träna regelbundet.
Nä, nu ska njutningen av frukosten fortsätta då jag även ska se på efter tio. Veckans ämne handlar faktiskt om bloggar.
Spännande!! =)

Kram Erica

4 kommentarer:

  1. Finfin sida och finfint med träningen lilla gumman! Och duktigt med morgonpromenader. Men jag tror du ska ta en banan och ett glas mjölk innan promenaden. Annars tar kroppen energi ur din kropp och då börjar den med musklerna och sist tar den av fettet så det är inte rätt att träna på fastande mage. Lite käk innan och mer högst en timme efter träningen är vad de rekommenderar de som kan det där. Puss och kram från mamma

    SvaraRadera
  2. Kul att du tittade förbi mamma! =)
    Hanna, sa till mig att om jag bara ska promenera så behöver jag inte äta något, men om jag där emot ska jogga måste jag få i mig något innan. Så de är jag noga med!
    Puss och Kram lilla mamma..

    SvaraRadera
  3. Promenad är ju en så pass lugn aktivitet, och känner man att man fixar att promenera på fastande mage gör det inget. Det är skillnad om man t ex spinnar, jympar, springer på morgonen utan något i magen... det är ju en betydligt mer tuffare aktivitet och DÅ är det jätteviktigt att man ätit något innan. Men en promenad gör som sagt inget... Så här skriver Susanne Dalsätt som är kostrådgivare på Hudoteket i Jkpg:

    "Vad är det då som är så magiskt med denna trend i att promenera på morgonen. Jo, att ge sig ut på en lågintensiv promenad på morgonen INNAN man har ätit frukost ger kroppen BRA förutsättningar att ta energi från sina fettdepåer. När du vaknar på morgonen är ditt blodsocker lågt och din insulinnivå är nästan obefintlig. Denna kombination gör att fettet lättare frigörs från fettcellerna och eftersom du inte ätit något än så har din kropp inget annat bränsle än fett att tillgå. Det innebär att en rask promenad innan frukost ger dig en alldeles ypperlig fettförbränning."
    http://www.hudoteket.se/html/fettforbranning.html

    Puss & kram från syrran! <3

    SvaraRadera
  4. Gött att du kom upp ur sängen sedan i alla fall! Kämpa vidare du! :) På lördag blir det mer träning , ladda upp för det så syns vi !

    Kraam Jessica

    SvaraRadera