måndag 16 november 2009

Älskar frukost!!

Igår efter att mamma och Joakim hade gått så kände jag inte alls för att jobba, var så trött och hade haft fullt upp hela långa dagen. Men jag var ju tvungen att jobba som sagt. Och efter man har haft en negativ inställning, som jag hade igår, till att arbeta så gör det mycket om vem man får gå rundan med. Denna kväll var det goa-glada-Emma jag fick ha vid sidan om!! En Kvinna som är så glad hela tiden är underbart att ha, helt plötsligt blir jag positiv till arbetet. Tänk vad man på verkar varandra, jag ska försöka sluta med all negativt tänkande och vara glad! Det gör stor skillnad på hur arbetsdagen blir.
Många som är ordinarie säger ofta: "Nej, de är så långt dit" eller "usch, hon/han är så jobbig" och det är väldigt jobbigt som vikarie och ordinarie att få höra detta hela tiden, jag ska försöka vara som goa-glada-Emma! Det är guldvärt att ha en sådan arbetskamrat som Emma. Tack för igår!!

Nu kurrar magen och en härlig frukost ska göras, det blir baguetter, yoghurt och juice!
Sen har jag tänkt att träna vid 12 tiden på wii active.. Börjar redan tröttna på promenaderna så det ska bli skönt att variera träningen. Får ju inte tappa lusten nu!!

Sen börjar jag jobba vid 16 idag och slutar 21. Tycker verkligen det är obekvämt att gå själv hem från jobbet vid 21 eftersom att en man förföljt mig en kväll, fast då fick jag tag på Anders i telefon och gick i rasktakt hem. Så mannen var på långt avstånd från mig, men iaktog om jag pratade i telefon. (antar det eftersom han iaktog mig halva vägen hem)
I kväll kan inte Anders hämta mig eftersom det är tryck-måndag, brukar undvika dessa kvällar att jobba. Men vikarieförmedligen ringer inte in lika mycket som förr eftersom det är många vårdtagare som är inlagda. Så måste jobba!!

Så om DU inte har något att göra vid 21.00 så pratar jag gärna i telefon, annars ringer jag Anders, men han jobbar ju så vill inte störa. Men han är söt som ställer upp.. =)

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar