söndag 29 november 2009

Adventsfirande

Godmorgon på er!
Hoppas eran advent blir en mysig dag, själv ska jag strax tända första ljuset och se på film under frukosten. Senare idag ska jag till Jönköpings adventsfirande i stan, då dom bland annat berättar vem som blir årets lucia. Jag har verkligen ingen aning om vem som är med i år i Jönköpingslucia, men där emot har jag koll på Nässjös luciadeltagande, då en av våra vårdtagare har ett barnbarn som är med och jag tror faktiskt hon vinner! =)
2007 (tror det var det året..) var jag själv med i Jönköpingslucia, men blev inte Lucia men kul var det ändå. Fick beröm för min dikt när jag läste upp den. Många av oss deltagande ville att bara jag skulle läsa upp min dikt när vi var ute på sjukhuset, äldreboende. Jag var faktiskt duktig!
Min syster, Hanna, var också med i Jönköpingslucia (2005?).. Men hon blev inte heller =/

Nu ska mysfrukost göras och tända ljuset.. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar