fredag 28 maj 2010

Kattlåda

Nu puttrar potatisen på spisen och köttfärslimpan står i ugnen och strax ska jag göra min supergoda sås! =)
Vi, a och jag, har varit och handlat kattsand, 6kg för endast 58kr!! Det var ett erbjudande som redan gått ut, men som kassörskan tog fram, "testa på".. Så det tackade vi inte nej till istället för att bet. 119kr.. Visst det är inte så farligt dyrt heller (fast det är den bästa sanden), men erbjudanden då och då är aldrig fel! =)
Jag tycker det är så viktigt att det är fräscht i Findus kattlåda och det är smidigt och lätt att ta upp och därför lägger jag hällre en extra krona på kattsand som luktar gott och får urinen att bli fast, som små bollar med kattsanden (så det inte smular sönder= omöjligt att få upp all urin).. Plus att vi slipper stå ut med katt-toa-lukten, men med en kattlåda som en bur och och bara en lucka för Findus att krypa in igenom så stannar lukten där, plus att vi har en kattsand med doftkulor i sanden som utlöser sig när det blir fuktigt. Super bra för oss och Findus!!

När vi får vår andra katt till sommaren så kommer vi köpa en kattsand som är för fler katter, så det ska bli spännande om dom kan dela på en toa (ska inte vara några problem!), men samma märke som tidigare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar