onsdag 19 maj 2010

God morgon/förmiddag

För min del är det "god morgon", men för er som har varit vakna ett tag är det "god förmiddag".. Jag ska strax göra gröt med kanel i (vad har ni till eran gröt?) och ta och diska och dammsuga lägenheten - BEHÖVS!!
Tänkte även att dammsugningen blir en uppvärmning inför 3 km rundan jag tänkte jogga innan A kommer hem och är hungrig. Han ringde och väckte mig vid 11, så jag är precis nyvaken och jätte pigg. (Kanske jag var lite för trött igår efter alla aktiviteter som gjorts i helgen, eftersom jag sov så länge?!) Han ringde mig för att kolla av om jag också ville äta soppa idag vid 16, och givetvis vill jag det!!
Det är det bästa med hela dagen är då A kommer hem och jag också har jobbat klart eller vad jag nu gjort och bara ta en paus och sitta och äta ihop. Det är både trevligt och avkopplande!

Var ju hos min mamma i helgen och på Söndagen stannade jag kvar och åt med familjen, och det första mamma säger är: "då dukar vi fram tallrikar m.m. framför TVN!?" och jag tycker det är så tråkigt när man är fler att istället för att sitta och prata med varandra vid matbordet, så sitter man vid tv.. Så jag sa emot och dukade fram vid matbordet, och mamma sa att hon var tacksam att jag införde en ny rutin, som samtidigt är trevligt!
I mammas förra lägenhet så var köket så litet, så det var bara trångt att sitta vid matbordet där och kanske lite därför hon fortsatt med sin rutin vid tvn, men nu när hon har så fint hem och så stort kök så ska man ju passa på! Kan lägga till det att när man är själv, så ÄLSKAR jag att äta frukost, lunch vid tvn för det är så mycket mysigare än att sitta själv vid matbordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar