söndag 9 maj 2010

Fint hem jag har!

Sitter nu och väntar på att allra sista tvätten ska bli klar, sen ska jag krypa ner i ett varmt skumbad eller en varm dusch och bara njuta efter dagens städ-dag. Om man jämför med idag och igår på hur mycket jag fick gjort så är denna dag överlägsen..
Jag har haft min stor-städ-dag idag och har vänt upp och ner på allt, låtit Findus vara ute på balkongen och Anders har inte varit hemma på hela dagen och jobbar än. Och jag satte mig precis och smaskade i mig två smörgåsar och njuter av att det luktar rent och fräscht. Det som egentligen borde göras för att vara super petig är att duscha Findus, men hon fäller så dant efter åt och jag som njuter av att det inte finns ett enda dammkorn/katthår på soffbordet och att min svarta matta är super ren och fin. Så jag ska diska efter min kvällsmat och snart gå ner och hänga upp den sista maskinen, sen låter jag tvätten hänga nere i torkrummet över natten..

Om jag inte får något jobberbjudande i morgon bitti så ska jag stryka och sedan JOGGA. Har verkligen saknat att få vara ute och svätta av mig lite denna helg. Men kroppen behöver också få vila i mellan träningspassen. Tänk att jag blivit sådan träningsnarkoman som min syster och mamma! Fast man vet aldrig hur länge denna "perioden" håller i sig, men hoppas riktigt länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar