söndag 23 maj 2010

En helg med sol

Vi - jag, mamma, Joakim och Findus hade en underbar helg..
Vi kom till Halmstad på eftermiddagen på fredagen och då var vädret inte på topp, så vi klippte gräsmattan, satt upp nya ute möbler och städade stugan. Sen på kvällen (jag hade inte ätit på hela dagen) så åt vi på wild west - SÅÅÅ GOTT och så MYCKET MAT!!
Joakim (mammas kille) sa: "Om du inte äter upp allt så får du aldrig mer beställa revben här.(med glimten i ögat)"
Det var nämligen 400g revben eller 800g man fick välja på, givetvis valde jag 800g - NOT!!
Jag var så mätt men åt upp allt, hade nog 5 st "dollar" (friterade potatis skivor) kvar och så mycket hade Joakim ätit och lämnat resten och hade liten bit av revbenen kvar och åt in upp.. HAN som var så tydlig!! Haha.. Riktigt kul hade vi..

Lördagen sken solen och jag låg och solade och borstade min katt 5 gånger. Mamma köpte frallor och vi åt ute i solen i bikini! Sommar kallar jag det.. =)
Vi gick i stan och joggade hälsans stig (4 km) och på kvällen gick vi på golfmiddag eftersom Joakim varit med och tävlat i lag under dagen.. Men tyvärr blev det ingen topp-placering!

Idag har jag joggat, och tagit det lugnt i Halmstad och åkte på eftermiddagen till Gnosjö, där Joakim bor..
Imorgon bitti åker mamma och jag tidigt till hennes jobb där jag ska vänta tills tåget avgår mot Nässjö och där efter ta buss till Eksjö!

Känns som jag har haft semester och snart ska vi på sol-semester!!! LÄNGTAR.. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar