måndag 24 maj 2010

Bli matad!

Var på kurs nu ikväll inför sommarvikariatet och vi fick i slutet testa att mata varandra med mosad banan.. (Och det var verkligen inte gott!!)
I alla fall så hon som höll i kursen idag gick till dom bakom oss och visade hur det är att bli matad när personalen är stressad och man bara häver i, med två andra som gick kursen med mig.
Och så tittade jag på medans hon matade fort och så sa hon att hon skulle testa på mig, men jag sa ifrån och ville inte bli matad av henne eftersom jag redan testat med kompisen jämte mig. Men ändå ställer hon sig framför mig och tar skeden och häver i det i min mun och sen snabbt med andra skeden, men då tog jag tag i armen på henne så hon spillde bananmos på min klänning och sa "det var inte mitt fel". Jag blev så sur och sa till henne att jag ville ens inte att hon matade mig och att det visst var hennes fel.

Blir så irriterad att hon tidigare pratat om respekt m.m. men så häver hon i mig skedar med mosad banan fast jag tidigare sagt ifrån!! Åhh, ibland blir jag så arg på människor som pratar om en sak och gör själv på fel sett.
Visst nu var det en undervisning men hon måste lugna ner sig om jag säger NEJ. Även en annan tjej som inte tål banan började hon tjata om att tjejen skulle bli matad med en smörgås istället.. Men om man inte vill så ska man inte behöva och du kan förstå vad denna "lärare" ville få ut med matningen, man behöver inte alltid testa att bli matad för att förstå vårdtagarnas situation bättre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar