måndag 1 mars 2010

Målardag

Mars månad inleds med slipning (förhand!) och måleri. Vi har hållt på hela dagen, även varit och köpt sophinkar så vi ska ha en egen sortering hemma. Fick insperation eftersom Eksjö har gröna och röda soppåsar som man ska använa; rött till brännbart och grönt till kompost och där efter kom jag på att vi lika väl kan fortsätta och ha en egen hög för kartonger, lampor, batterier och glas. Känner mig jätte duktig faktiskt! =)
Ialla fall så fick Anders slipa, jag tog efteråt på alla ställen han varit och tog extra ifall något skulle missats. Sen dammsög vi och torkade av väggen inför den roliga målningen. Visst, med rollen så var det ganska kul, men sen med penslen så tog det evigheter. Eftersom jag är så kort tog jag nedredelen med penslen och A tog övre, stackarn fick göra allt tufft.. Men i morgon ska jag försöka mig på att pensla hela rummet själv efter vi rollat, A ska nämligen jobba.


Nu sitter vi då på Anders jobb och lånar internet igen, där efter ska vi handla inför scones och ostkaka ikväll. Måste ju belöna oss eftersom vi både är miljönvänliga och arbetsamma!


Imorgon ska vi upp tidigt och måla (måste måla på lager för att det ska bli bra!). Sen ska jag ta hand om det vi tog hem igår. Har inte hunnit med det på grund av måleriet..

Ska nog (om tid finns) gå en promenad till stan imorgon och spana in affärerna.

2 kommentarer:

  1. Hej syrran! Vad roligt att måla om! Vi funderar också på att måla om i arbetsrummet... det är ju vitt och tråkigt, skulle hellre vilja ha olivgrönt här inne. Men får se om det blir av. Hoppas allt gått bra med flytten! Har ni planerat någon dag då inflyttningsfesten ska vara? Kommer bli skitkul! =) Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Men massa jobb är det. Vi ska ju måla om i hallen med. Så ful gul färg där nu..
    Tycker vitt är bra som grund färg i ett rum och istället kan man ha färg på möbler och annat fint + att det är tusen gånger lättare att byta om.
    Vi har någon grön aktig färg i sovrummet, köpt även en jätte söt gardin som jag tror att du kommer gilla.. =)
    Inga planer än. Måste bli klara här först, sen PARTY!! =)
    Kram

    SvaraRadera