fredag 12 mars 2010

Findus och min helg

Stackars Findus är hungrig och får ingen mat idag. Stackarn, men eftersom vi ska åka bil idag till den underbara staden - Karlskrona, och till min underbara Morfar såklart, så måste Findus vara utan mat för att klara resan som bäst.
För er som inte vet så spyr Findus näst intill varje gång vi åker bil och doften blir som en rökdoft som sprider sig i bilen på 5 sekunder. Då är jag offret och få ta upp spyan med det som finns tillgängligt.. Inte trevligt alltså. Och jag ska förbereda mig med en åksjuketablett eftersom jag oftast mår illa under blifärden.

Så vi steg upp då A skulle till jobbet, hann äta frukost innan han for. Anders ska nämligen inte med till k-na eftersom han har "tryck-måndag" och har fullt upp, även med sitt privata företag (anxtreme), där han har blider att redigera. Och från min sida hoppas jag att han hinner med att slipa och måla det mesta i hallen innan Findus och jag är tillbaka. Visst vi kan stänga in Findus i sovrummet, men då kommer hon gnälla där hela dagen och det blir inte så kul för oss.
(Så Anders om du läser detta så hoppas jag att du tar hallen i andra hand.)

Ska bli så härligt att åka till k-na och hälsa på morfar och sedan mormor i minneslunden. Minneslunden är helt underbart fint och perfekt att mormor ligger där eftersom morfar inte kommer orka ta hand om någon grav + att mamma och vi barn bor så långt bort. Men det allra bästa är att man kan gå till vilken minnesgrav som hellst och hälsa på mormor när man vill.. =)
Men som morfar brukar säga: "Jag behöver inte gå någonstans hon är här i huset, hos mig"..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar