tisdag 29 mars 2011

en unge i minuten

När En unge i minuten började sändas på tv så har jag varje måndags kväll suttit fastklistrad framför tvn. Jag är verkligen överlycklig att man får vara med i föräldrarnas största stund i livet och jag som dessutom vill bli Barnmorska, längtar ännu mer redan nu! Men det känns som jag är på god väg för att nå mitt mål, som i sommar ska jag vikariera på storke avdelning i Eksjö och att jag dessutom har påbörjar min utbildning till sjuksköterska är helt underbart.
Någon som snart ligger på förlossningsrummet är Ebba, hon hade förlossningsdag den 28 (?) om jag minns rätt, så mellan plugget spanar man in ifall någon liten har kommit. Sen efter att Ebba har fött har jag ingen mer blogg då bloggerskan är gravid, så har någon tips så får ni gärna lämna en kommentar.. 

3 kommentarer:

  1. Kolla in www.rosoraroroda.blogg.se, hon är gravid! =) Hennes blogg är så mysig. Love you! /syrran

    SvaraRadera
  2. Tack syster! =) Föll direkt. ;)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du blev tipsad om mig:) Hoppas att du vill följa med på resans gång. Vilket spännande jobb du har framför mig. Att få vara med om kanske den allra största stunden i människors liv, när deras barn kommer till världen. Själv ser jag fram emot förlossningen med lite skräckblandad förtjusning:) Är lite rädd för smärtan, men längtar otroligt mycket efter belöningen - att få känna vårt barn för första gången mot mitt bröst:)
    Kram Johanna

    SvaraRadera