torsdag 10 februari 2011

Morgon promenad

Igår var det vårväder, idag är det vinter IGEN. Kanske och hoppas på att solen tittar fram i eftermiddag så jag får Louise att vilja gå hem med. För jag ska straxt gå till skolan, som tar ca. 50 min. Hoppas jag piggnar till lite så jag orkar söka på biblioteket om Lidande. Lidande ska min grupp arbeta med fram till v. 10. Ska bli spännande och se hur vi i gruppen funkar att arbeta ihop och hur vårt slutarbete blir.

I helgen ska jag till Morfar. Mamma och syrrans killes mamma kommer och hämtar upp mig på vägen. Ska bli kul att träffa morfar, besöka mormor på minneslunden och att få gooood mat är ett stort plus. De första veckorna levde jag på köttfärsås och korvstroganoff och det var ingen höjdare vid dom sista matlådorna.
Något jag hoppas jag får är någon köttgryta, eller kött med klyftpotatis och morötter.. Mmm.. Har ju ingen ugn, så all sådan mat som är beroende av en ugn får strykas. Och sen försöker man undvika potatis eftersom det inte är någon höjdare att värma på nytt. Men som om man blir besviken på morfars mat?! Nja, kan inte tro det! =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar