söndag 13 februari 2011

Karlskrona helg

Jag älskar att vara här, få träffa morfar, äta god mat och umgås med härliga vänner. Samt att få besöka mormor. Köpte en blomma idag som jag ofta gör till mormor i minneslunden, men denna gång fick det bli till både mormor & morfar för det första känns det onödigt nu när det är så kallt ute att köpa blommor och sedan fryser dom på en gång och blir dåliga, istället fick morfar hem fina vita blommor som står fint på köksbordet.

Har även intervjuat morfar till vårt arbete om lidande i skolan och det gick ju kalasbra. Han älskar att prata om vården med mig, något vi har stort gemensamt. Sen har jag även läst i boken, så nu har man bara ett kapitell kvar som skulle vara läst denna vecka. Igår satt jag på morfars balkong, med en filt och fika och satt och läste i vårvädret. Satt över en timma innan jag skulle möta upp Maria och gå till stan med henne.

Idag åker vi hem, har redan packat och fixat allt så den sista timman innan maten ska jag läsa och umgås med min underbara morfar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar