torsdag 6 januari 2011

Nödvändigt!

Har varit ute och skottat i två timmar idag och sitter nu ny duschad och fikat med smörgås och vatten. I stort sett min frukost eftersom morgonhungern inte var med mig idag..
Även igår gjorde jag några nödvändiga saker med F & S, då dom fick vitamin B tabletter och Mineraltabletter, sen borstade jag deras tänder (väldigt viktigt så dom inte får sten eller infektion i munnen) och duschade även F.
Känner mig duktig som håller katterna rena! Idag ska F få sina klor klippta (har redan gjort de på S för några dagarsedan) och även ge medicin mot öronskabb som jag misstänker börja komma tillbaka. F hade väldigt mycket skabb förra våren och de kan vara svårt att få bort det helt och hon har inte haft det på 3-4 månader så det har varit lungt, men nu verkar hon irriterad över att det kliar igen. Så då ska hon inte behöva lida. En skön grej är att S inte fått skabb än som han borde ha fått vid detta lagret, men öronen ser jätte rena ut och han kliar sig aldrig på öronen.

Mysigt efter duschen i min famn!


... men någon är allt avis! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar