fredag 14 januari 2011

Förberedelser inför imorgon

Jag har så ont i huvudet, eller värken är vid vänstra tinningen och det verkligen gör ont. Får ta alvedon, hoppa i duschen och skippa linserna idag. Får ju inte ha linser när man är sjuk. Är även snorig och trött, men packas ska det ändå göras. Ska typ hänga i förrådet idag och leta efter oanvända block, mina skor m.m. Vet knappt vart allt är men det får väl ta sin lilla tid. Ska ju tvätta med idag så jag har så mycket som möjligt som är rent när jag flyttar.
Tänk att jag ska flytta?! känns ovärkligt. Jag och Anders som alltid bott ihop och ska nu få varsina hem, fast för mig kommer nog detta i Eksjö vara lite mer som ett hem för mig. Men ska verkligen försöka få rummet till mitt eget hem så jag verkligen kommer att trivas. Snackade med hyresvärden igår och nämde att jag köpt en taklampa, och det var givetvis inga problem att sätta upp den. Har även frågat farmor ifall hon kan sy gardiner till mig. Och jag tror då panellängder blir bäst, eftersom rummet är så litet så tar "vanliga" gardiner lite mer yta än vad panellängder gör. Så nu gäller det att hitta något snyggt tyg (någon som har sett något snyggt får säga till!).

Nä nu måste värktabletten tas och sedan ska jag lägga mig i badkaret och njuta, hoppas det släpper värken!
Ha en härlig fredag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar