onsdag 8 december 2010

Good morgon!

Sitter och gottar mig med gröten som gjordes igår. Jag ÄLSKAR verkligen tomtegröt.. Mumma. Ska fixa mellanmål till tio-tiden då vi har paus. Det blir som vanligt en knäckemacka med frukt och vatten. Alla andra brukar äta frukost, fattar inte att dom orkar frukost en gång till? Eller så är det så att dom inte åt vid 6-tiden på morgonen!

Jag hade tänkt att jag skulle träna på gymmet som finns på jobbet i Nässjö. Men eftersom jag har ont i halsen ska jag istället gå en promenad idag. Vart, hur långt och när under dagen är inte bestämt. Men jag ska nog göra det. ;)

Sen får jag inte och glömma och gratta min underbara, fina mamma!

GRATTIS LILLA MAMMA!

                                         Men fira ska vi inte göras förrens på Lördag - Tagga!!

1 kommentar:

  1. Ingredienser

    100 g mörk kvalitetschoklad 70 %
    2 dl vetemjöl
    3 msk kakao av hög kvalitet
    1 tsk bakpulver
    1 nypa flingsalt
    60 g smör
    1.5 dl farinsocker
    1 ekologiskt ägg
    0.5 tsk vaniljsocker
    0.5 tsk nystött kardemumma
    0.25 dl mjölk

    1 dl strösocker
    0.5 dl florsocker


    Gör så här

    1. Hacka chokladen och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten). Låt den svalna något.

    2. Vispa smör och farinsocker. Vispa ner ägget. Tillsätt vaniljsocker, kardemumma och till sist den smälta chokladen under lätt vispning.

    3. Rör ihop vetemjöl, kakao, bakpulver och flingsalt i en skål.

    4. Rör i mjölblandningen och mjölken. Degen skall vara lätt kladdig.

    5. Forma degen till en rulle, plasta och låt vila i kylen några timmar.

    6. Sätt ugnen på 175 grader.

    7. Forma 18 bollar av degen, platta till dem lätt. Rulla varje boll först i strösocker och sedan i rikligt med florsocker.

    8. Placera kakorna på en plåt med bakplåtspapper och grädda mitt i ugnen cirka 14 minuter tills ytan krackelerar.

    Detta är receptet på de snöiga kakorna. :) Hoppas de smakar! Kram

    SvaraRadera