måndag 6 december 2010

God (tidig) morgon!

Runt om kring mig är ljusen tänd, någon lampa med svag belysning är tänd och en varm kopp choklad har jag brevid mig.
Anders sover i soffan. Han la sig i sängen, men ca halv sex fick han nog och la sig i soffan. Jag pratar givetvis om S och F som är SÅÅ morgonpigga idag. Försökte med ALLT för att inte behöva gå upp, men det gick inte. Eftersom dom dunsar och låter så mycket så finns det risk att grannen under hör det (eftersom det är så ljudligt här) och vi vill ju inte störa henne. Så jag offrar mig och går upp, morgonrocken på och en varm kopp gjorde morgonen ändå mysig.

Nu sover katterna och frågan är om jag också ska lägga mig, men jag vet inte.. Kanske bättre att starta dagen tidigt så används hela dagen! Så jag är säkert klar med alla små-dagliga-uppgifter-i-hemmet innan tio och då är det ju bara att gå ut på en långpromenad efter det. Plus att jag kommer lagom hem till mina favorit program (jims värld) och till det skaldjursoppa!

Än så länge så låter det som dagen kommer bli bra, även gårdagen var en sådan skön härlig vinterdag!

God morgon på er förresten! ;)

1 kommentar:

  1. Låter som du haft en skön morgon. Jag startade min på gymmet med dryga 30 min styrka. Kändes mysigt det oxå på ngt sätt. Hoppas du får en fin dag.

    SvaraRadera