tisdag 9 november 2010

planerar mot läggdags!

Idag har det varit en varierande dag. När man är sjuk och hade feber i stort sett hela dagen (tror den gått ner nu mot kvällen= skönt) och ska göra en massa saker så blir man trött, irriterad och inte alls på humör helt enkelt. Synd om Anders som skulle haft en bra födelsedag, men han fick frukost på sängen och paket. Han slapp dammsuga och ta kattlådan och han slapp göra maten och diska för hela dagen. För när det är ens dag så är det så skönt att inte behöva göra massa måsten och att sambon skulle vara på gott humör. Tyvärr blev det inte så, men jag höll tyst och bad inte om någon hjälp på hela dagen! Bakade till och med chokladbröd som blev supergoda.. Hann även plugga igenom kapitell 1,2 och nu är jag i mitten på 3:an. Har inte gjort hela kapitlerna, utan sammanfattningen i slutet och det känns bra! Ska bli spännande och se hur det går för mig i kapitel 4:a som jag har färskast i huvudet..

Nå ja, allt löser sig har jag lärt mig, tex. om irritationen försvinner ikväll eller släpper om 4 dagar så spelar det ingen roll för den stunden jag blir på bättre humör kommer vara SÅ bra, eller när jag klarat matte B och om det är på torsdag eller att jag får göra om provet en vecka frammåt så kommer den dagen vara helt underbar. För det innebär ett nytt mål i mitt liv och det ser jag fram emot!

Ett mål jag har nu (ett väldigt kort sådant) är att jag ska lägga mig strax utan att bli mer irriterad idag och sedan vakna upp på en ny dag som är 10 gånger bättre än denna..

GOOOD NATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar