måndag 15 november 2010

Inlåst

Kom inte hem igår förrens vid halv tolv ungefär och jag hade kunnat somna på fem sekunder om vi inte hade haft våra älskade, underbara men STÖRANDE katter och blev super glada när vi kom hem och ville INTE sova, utan brottades, lekte datten och dånade. (Konstigt att inte grannen under bankade och skrek till att lägga ner?!) Fick nog springa upp och låsa in Findus i stora rummet och Sixten i sovrummet, sen funkade inte det och S raffsar på dörren och vill ut.. Jag kunde inte stå ut att höra det och släppte ut honom i hallen. Men då raffsar dom på var sin sida av dörren och jag håller på att DÖÖÖ.. Men de va bara att släppa ut dom och det funkade inte till en början så jag hämtade S och la honom hos oss (efter 1000 försök) och stänger dörren till oss. Tillslut somnar vi och jag är helt slut av denna natt.. Vaknade givetvis av att S ville ut. 

Det är synd om dom att vi måste stänga in dom, men om vi hade haft ett stort hus så hade dom fått busat, för när vi är hos morfar (som bor i en villa) så märkts det ens inte att vi har katterna där.. Men här känns det som vi har en armé med katter, speciellt igår kväll. 

Jag blev lite småförkyld i helgen och det sitter i än, men hoppas på träning i morgon. Dagens aktivitet blir att springa med tvätten upp och ner. Har andra maskinen igång och sen blir det handdukarna, sen mörk 40 grader, sen ljus 40 grader.. Mörk & ljus 60 grader har jag hängt upp, den ena är i maskinen! 
Sen ska jag givetvis dammsuga -behövs!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar