tisdag 5 oktober 2010

Lilla cafeet!

Idag hade Anders och jag en dejt! Jätte mysigt. Han kom och hämtade mig (har fortfarande ont i magen) och vi åkte till Lilla cafeet som är mitt favorit cafe. Jag ÄLSKAR verkligen att vara där, visst första jag var där, men ändå! Jag tog dagen soppa - morotsoppa, med så gott hemlagat bröd med kladdkaka till efterrätt. Det var jätte gott verkligen och att sitta där med Anders var det mysigaste jag varit med om. För ett cafe är så ERICA och ett cafe som erbjuder avkoppling är ännu mer mig och det är verkligen det mysigaste som finns. Jag trivs att sätta mig ner och ha x antal kakor framför mig och trevligt sällskap i en avkopplande miljö! Jag menade inte att Lilla cafe erbjuder massage eller något sådant utan dom har verkligen fått till det lilla extra som gör att det är det cafeet som jag vill gå till för att få en lugn tid och varva ner. Att sitta där en dag och plugga kan jag verkligen tänka mig! =) Så ska ett cafe vara. Det gäller inte att ha maffiga bakelser eller så, utan det kan vara det allra enklaste som erbjuds, som i detta fall: chokladbollar, blåbärspaj, krispig äppelpaj, kladdkaka m.m. Allt så simpelt som alla kan göra utan massa erfarenhet bakom. Och det viktigaste som många cafeer glömmer bort är att ett cafe är ofta en plats för att ta en paus, med vänner, pojkvän/flickvän eller själv med en bok och då gäller det att inredningen och stämningen är avkopplande och det har detta cafe lyckats perfekt med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar