torsdag 21 oktober 2010

Jag slut efter tre dagar!

Jag vet inte rikigt vart jag ska börja, men att underhålla två barn + hund är full rulle!

Tisdagen
Jag kom till Älvängen på förmiddagen och barnen var på dagis och jag och Cicci passade på att ta var sin sallad (så gott!!). Sen hämtade vi småttingarna och då börjar allt bus. C ville passa på att köpa vinterskor till Elis så jag fick börja vara barnvakt på en gång. Hade ju även hunden med som jag hade ansvar för.

Enkelt och bra så tog jag ut barnen + hunden på trädgården och sprang mellan alla tre, då Elis och Lydia ville bli gungade sprang jag även till hunden och kastade boll, så i 20 min sprang jag Lydia-Elis-Nelson och när jag var på Elis började Lydia "gung,gung - MERA!!" och Elis ville hellst spela fotboll och tyckte väl det var lite halvjobbigt att lillasyster skulle ta så mycket tid. Men sen fick E lite mer uppmärksamhet och vi spelade fotboll och satt i kojjan (undertiden så var Lydia nöjd och plockade äpplen från marken och var super nöjd och bar ett äpple i vadera hand och växlade dom och åt).

Men under den tiden har Nelson sprungit runt trädet och kunde inte nå bollen, så han skällde på andra sidan trädgården (jag antog att han ville ut och gå). Så fort har vi tävling om vem som kan plocka in alla bollar i lådan, Lydia tycker det är super kul och slänger iväg sina äpplen och fort springer bort mot bollarna. Men Elis förstod väl vad jag hade i baktankte och tyckte det var si och så där.. Barnen sätts i vagnen och hunden kopplas om, tar även med mig paraplyet som Elis håller hela rundan. Det var ju duggväder i Tisdags och hunden springer från ena sida till andra som innebär att jag måste byta hand (för att håll kopplet) varannan minut. Så börjar det ösregna och fort drar jag på regnskyddet på vagnen och paraplyet åker upp, frågan var hur jag skulle kunna styra vagnen med ena handen och i det andra hålla ett koppel med paraplyet + att Nelson bytte ju sida hela tiden. Men det gick ju och Lydia började sjunga i vagnen och jag sjunger också på för att dom inte ska tröttna (man ger ju allt hela tiden för att ingen ska vara missnöjd). Vi möter en del bilar och dom fick säkert ett gott skratt när jag kom gående och försökte ha koll på allt! Vi kom tillslut hem, men när vi skulle in försökte jag lösa vem jag skulle ta först. Antingen hunden först så jag kunde torka av honom så han kunde gå in och dricka, men då finns risken att Lydia blir super-duper-arg. Så Elis fick hålla Nelson (jag hade ett öga på dom) då jag tar ur Lydia från vagnen och tar av henne. På så sett är hon nöjd och det är inga beskymmer. Sen tar jag in de andra två, då Nelson rusar in med blöta tassar och allt golv blir blött och Elis tar av sig kläderna. Barnen går upp och börjar se på filmen - Lejonkungen och får var sin glass och då jag jag torka av Nelson och golvet. Tvätten hinner tas in och så var den dagen i stort sett klart.
Även Cicci fick en skön dag, egen shoppingdag + massage på kvällen och inte behöver gå ut med hunden som jag erbjuder mig att göra! För visst vill man inte ut på promenad då man blivit masserad precis?!

Onsdagen
Vaknade vid 7-tiden då familjen åt frukost, förmiddagen bestod av innelekar och bullbak och fika.
Efter middagen åkte vi till ett lekland och JAG tyckte det var super kul, att klättra och bus var ju jätterolig och inte bara jag tyckte det var kul. Elis och Lydia busade i 110% och vi klättrade, cyklade, badade i bollhavet och hoppade stundsmatta. När Elis och Lydia cyklade så ville Elis att jag skulle sitta bakom honom (dubbel cykel) och jag satte mig, så säger Elis: "Jag vill inte cykla mer du är för tung!" Haha, så söt han är!!!
Även ett par andra barn frågade mig om jag var hans (pekade på Elis) mormor. Haha.. Gud så roligt. Barn är för söta. Japp, vi hade jätte kul och det kändes som barnen fick en bra dag till.

Torsdagen blev inte så mycket bus, eftersom E och L skulle till dagis hann vi bara med morgonmyset och jag fick istället duscha och fixa mig och gå ut med Nelson en sista gång innan C och jag åkte in mot Göteborg för att jag skulle åka hem. Skönt att få åka iväg och bara leka med dom små eftersom det inte händer allt för ofta och det passade så bra att jag åkte dit eftersom Kurre skulle jobba tis-tors i Malmö och inte vara hemma något, och då hade dom varit tvugna att köra Nelson till Mörlunda, hund passning. Så dom slapp köra en extra gång till Mörlunda och Cicci fick hinna med ärende (utan barn) och fick även hjälp med hushållsarbeten. Det ända negativa var att komma hem och vara helt slut eftersom jag slumrade till en stund, men det är bara bevis på att jag har haft fullt upp med mycket skratt och glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar