söndag 3 oktober 2010

Härlig helg

Inget bloggande under helgen? Kanske förblir så?! Nej, tror inte det.. Men denna helgen har varit fullt ös. På fredagen efter skolan så fikade jag med Karin som var supertrevligt och kul att ses, handlade och åt en supergod mat som Anders kompis Simon hade receptet på, Kyckling med honung med creme fraiche m.m.. SÅÅ gott! Och till var det klyftpotatis och sallad. Mumma!! =)
Simon sov över till lördagen och umgicks med Anders till två-tiden igår. Sen blev det knappt med tid och det skulle bakas, städas och tändas ljus inför att mamma och bröder skulle komma. Hann allt (tack och lov) och vi åt Pizza ute och kom hem och hade allmänt trevligt. Bröderna och jag for till hotellet senare på kvällen och dansade loss på discogolvet, grymt kul. Kom inte hem förrens två-tiden (då man passar på att be killarna att vara tysta och inte låta något när vi kommer hem, men då passar jag på att snubbla till i trappen och killarna brister ut i garv och jag kunde inte heller låta bli!) och var superduper trött. Idag känns det verkligen som dagen efter, fast utan något alkohol. Är så trött, har bara orkat göra en god frukost till oss fem, diskat undan från igår och idag och tagit/tar hand om tvätten. Vore toppen om jag fick energi efter detta inlägg och tog hand om kattlådan och dammsugade av efter helgen. Ja det vore något, och även skönt för Anders att komma hem från jobbet och ha en skön kväll utan massa "måsten" och bara kan få koppla av med film och middag, för i morgon är det tryck-måndag för hans del och jag ska till skolan, fast bara i två timmar och han kommer hem natten till tisdagen, stackarn! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar