lördag 16 oktober 2010

Blommor med levande ben?!

Hej hopp Lördags *****!

Vet inte om jag vågar full följa meningen lovanför, men det är Lördag idag, solen skiner, balkongmöblerna är intagna till lägenheten ska vidare ner till förrådet då allt onödigt skräp slängts så vi får plats med möblerna!
 Sen har jag även tagit in höst blommerna från balkongen in till trapphuset i ett hörn så det är fint där, men bara en halvtimma efter jag hade ställt ut dom där var dom väck. Hmm? vem? antog att det var den äldre gubben till granne som tagit dom så jag plingade på och såg mina blommor och krukan i hans hall och sa: "ser att du har tagit in mina blommor?!", till svar fick jag "oj då.. (mummel, mummel)" avbröt honom och sa "om du inte har något emot att ha blommorna här ute i trapphuset så hoppas jag det går bra". Han mummlade igen och sa något i stil med att "det blir fint där".. Men varför i hela friden tog han in dom till sig? tänkte han vattna dom eller trodde han dom var till sig?.. Jag skulle då aldrig ta in en stor kruka med växter i som stod i mitten i korridoren mot räcket till trappan om det inte var mina. Jag ställde dom där för att få njuta av dom lite till innan dom dör, eftersom jag är oerfaren av växter gör jag expriment och några gånger lyckas dom leva ett bra tag och andra inte. Så i detta fall vågar jag inte ha dom ute och i korridoren kanske jag kan få ha dom där tills det är vår igen och vårblommorna kan få planteras ute på balkongen!

Nu ska jag och Findus ut. Längesen hon var ute och det vore kul med lite höst bilder på henne. Vet inte om jag vågar gå ut med båda själv. S är inte så van att vara ute och F älskar det. Så det får bli en Findus-dag idag.

Sen vill jag gärna att ni spanar in (Klicka där --->) Marias konst (<---klicka där). Hon är med i en tävling som heter Ikea garderoben och det är en jury på 4-5 personen som väljer ut 20 bidrag som kommer få ha en egen garderob någonstans i Stockholm, sen där efter väljer juryn ut en vinnare som vinner 50 000kr till studie medel. De ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar