torsdag 28 oktober 2010

kan inte styra mina katter

Igår kväll så gick jag inte och la mig förrens vid tolv och när vi inte lägger oss i tid blir Sixten hyper, ju senare desto mer. Så igår var han jätte hyper, och klantig som han är så när han ska hoppa ner eller upp på något så låter det som jag stampar hårt på golvet. Speciellt när F & S bråttas så dunkar det i golvet så fort någon av dom hamnar i liggande ställning. Så i alla fall så börjar grannen under dunka i taket och gallskrika "vad håller ni på med? Nu får ni väl ändå ge er".. Och vi brukar lägga oss runt tio och då kan katterna busa mellan 10-40 min men vi kan ju inte stänga in dom i burar. Och att sätta dom i var sitt rum för då raffsar dom på dörren tills någon öppnar. Ja, så igår tog jag S och höll honom intill mig i sängen för att han skulle lugna ner sig, det funkade tillslut och han busade inget mer den kvällen. Men så pinsamt att man inte kan rå för att sina katter är hyper vid den tiden och vad ska man säga?, "nej det ska inte hända igen", det går ju inte att säga eftersom vi inte kan styra dom.. Någon som har något tips att få dom lugnar på sena kvällen?!.. 

Ikväll gav jag dom extra gegg-mat för att se om det är hungern som spökar för S. F klarar sig men en gegg-mat/dag eftersom vi gjort så det senaste året, innan det fick hon bara torrfoder och hon verkade nöjd! Var heller aldrig lika klumpig som S. Men så vi får se om gegg-maten på kvällen gör under plus att jag ska lägga mig vid 21.05 idag, efter Vampires diaries som börjar nu vid 20 på kanal 6. Hoppas, hoppas på bättre natt!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar