torsdag 1 juli 2010

Kreativa namn!

Jag och min syster satt en sommarkväll och diskuterade vilka namn vi tyckte var fina, då bland annat Love, Léea (enligt mig) och en bland Hannas favoriter var Anna-bell. (minns jag rätt, syster?) Ialla fall så läste jag här om kreativa namn som godkänts, bland annat: My-Love, Snö, Passionfruit, Vilse eller Okej – är det också okej!
Min favorit bland dessa är My-Love, gillar det om man säger det på svenska, och dessutom betyder "min kärlek" på engelska.. Mycket vackert!
Vilket av dessa kreativa namn skulle du döpa ditt barn till om du var tvungen och varför?


När vi skulle välja namn åt vår kattunge som kommer hem i juli-månad, fick jag bestämma (Anders fick säga vad han tyckte) eftersom Anders bestämde att Findus skulle heta Findus.. I alla fall så frågade jag bland annat min mamma vad hon tyckte att kattungen skulle heta och jag fick svaret - Voutilainen. Kul, mamma! Sedan dess har hon tjatat och tjatat om detta NAMN med tusentals sms, mejl och telefonsamtal.. ( Voutilainen, är en finsk ishockey-spelare som spelar i HV71 off course!)

Men jag har i alla fall bestämt mig, vår kattunge ska heta Sixten. Och denna gång är vi säkra på att det är en pojk!

2 kommentarer:

  1. Man ska alltid ha med ett S i kattnamn för det lysstrar de till. Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Ja, det har jag hört! Så då är ju FinduS och Sixten superbra namn! =)

    SvaraRadera