måndag 14 juni 2010

Hej alla i Sverige!

Jo som pa Hannas bild har vi exakt det! Jag dor av varmen, men njuter till tusen.. =)

Jag sitter nu i huvudexpeditionen och far lana datorn (25 kuna/timma= ca. 35 kr)
Mamma tranar sa lange och jag ville hallre vara ifran solen ett tag, eftersom jag somnade pa mage igar.. Men blev inte sa farligt rod, som tur ar har jag en solskyddskram, 50, med mig. Sa fyggen ska kramas in ordentligt!

Vart hotell ar uppbyggt pa tre olika hus och vart heter "Uran". Rummet ar lagom stort for oss, men varmare dar an ute + att i morse nar jag skulle satta pa mig skorna sag jag myror krypa i ena hornan och jag avskyr smakryp, speciellt myror. Sa dom som jobbade dar var super sota och borjade spruta myrr-spray pa golvet!
Var resturang ar i en annan byggnad och ar super fint, nyss satt vi pa altanen och at frukost (i mangder) och laste var sin bok. Min bok heter skadad och ar helt fruktansvard, men saa bra!!
Ett tips fran bade mig och syrran om ni inget har att lasa..

Stranden ar i ca 2 km och sa fin, vi har ett omrade som ar speciellt for oss hotellgaster, aven pool.
Stranden ar ju stenig och aven i vattnet och vattnet ar det klaraste vattnet jag nagonsin badat i, och valdigt salt sa det svider i ogonen! Sa simglasogon ar perfekt!
Snorklade igar och sag sa fina fiskar, onskar jag hade vattenkamera sa ni kunde fa se de fina fiskarna. Jag njuter till tusen!!
Mamma tycker vattnet ar for kallt, men i borjan ar det kallt, men nar man val ar i ar det sa svalkande och skont. Jag orkar bara sola 10 min, sen bada igen!

Detta omrade i Kroatien, Rabac, ar super fint och valdigt lungt, lagom mycket folk och manga resturanger och en del lekparkar for barn.
Dom som bor/jobbar har ar trevliga och man kanner sig valkomna..

Glassen kostar BARA 5 kuna (ca. 7 kr) och ar kramig och god, massa goda smaker. Vi ska ta var sin smak varje dag och sedan nar vi testat alla ska vi ha en favorit! Spannande!

Imorgon ska vi pa bat utflyckten som borjar klockan 9.00. Vi aker ut med baten till en o och dar far vi sol och badpaus i 2 timmar innan vi ska ata fisk, som ar precis ar uppfangade och ska lagas for oss! Sen far vi "hem" igen och kommer hem pa kvallen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar