söndag 11 april 2010

Utseende

Här sitter jag i soffan och spanar in andra bloggar och även tittade in på Blondinbellas show - bella & tyra show. Spanade in på deras fjärde program då dom pratade mycket om utseende och hur många ungdomar idag som opererar sig bara för att. Dom (Isabella, Tyra & Katrin) tycker att man inte ska operera sig "bara för att" vid 20 års ålder, men där emot när man blir äldre och börjar känna att kroppen ändras och den är inte sådan som den var för tio år sen. Då kan man få operera sig. Även att bantningen har ökat så mycket, och det är farligt!


Men det tycker verkligen INTE jag att man ska operera sig för att man åldras!
När jag ser mig i spegeln och ser hur jag ser ut, så vet jag att det inte är dröm kroppen som många tjejer vill ha. Men jag är så nöjd att jag har min kropp. Just den formen jag har är jag så nöjd med. Och DET är Erica, min kropp är verkligen jag och fler unga människor borde älska sin kropp, för det är ju faktiskt DU. Jag tycker det kommer bli hur spännande som helst att se hur jag förändras och kommer bli som äldre. Min mormor sa alltid "se så mycket rynkor jag har", men det var så vackert. Min mormor var så vacker och jag hoppas jag blir lika vacker som henne när jag blir "gammal och skrynklig". =)
Sen har jag skrivit tidigare om att jag vill komma i form, men det är verkligen inte samma sak som att banta eller operation. Jag vill bara få en rutin i mitt tränande och leva ett härligt liv, men samtidigt hälsosamt. Vill inte behöva gå till spegeln och tänka "usch så fet jag är", eller något liknande.
Jag är så nöjd med mig själv och jag har ett underbart liv, med världens bästa sambo och världens bästa katt. En helt underbar familj som finns där och vänner som står mig nära. Det kan inte vara bättre!! =)

Hoppas inte du som läser detta tänker negativt om dig själv. För alla människor är unika på sitt sätt och glöm inte det!!

1 kommentar:

  1. Väldigt bra skrivet. Håller med dig helt:D Också nöjd med hur jag ser ut, och det borde alla andra också göra! Och att operera sig, nej, för jag menar om man opererar sig så kommer man ju alltid fundera på hur man egentligen skulle se ut! Din mormor klagade på vad mycket rynkor hon hade, men det borde hon vara glad över att hon hade, för det betyder i flesta fall att hon levt ett lyckligt liv med mycket skratt.//emma.

    SvaraRadera