fredag 16 april 2010

Gottegris

Mamma och jag är lika men ändå så olika.
Jag älskar choklad och kan äta en liten bit näst intill varje dag, men mamma där emot är stenhård med att bara äta sött och onyttigt på helgerna och så fick jag dessa sms idag:
M- "Hur mycket grädde och socker ska man ha till pannacottan? 200g choklad och 1 gelationblad minns jag."
E- "2,5 dl grädde & 1,5 msk socker & 100 g vitchoklad (INTE 200g!!) & ett gelatinblad. Vilken gottegris du är!"
M- "Ja, det är jag!"
E- "ska du sitta och äta det själv? Mamma, det är för 4 pers!! Galen du är.. Haha!"
M- "Det lilla.."

Haha!! Mamma ÄLSKAR verkligen pannacotta.. Hon är galen, dubbelt så mer choklad asså!! :D

2 kommentarer:

  1. Det var knappt man blev mätt!

    SvaraRadera
  2. Haha!!
    Jag vet pecis vad du ska få i morsdagpresent!! =D

    SvaraRadera