söndag 21 februari 2010

Vår söndag förr

Solen skiner och högar av snö har vi i staden Nässjö. (vilken stad har egentligen ingen snö?!)

Jag har jobbat idag (7-11) och slapp vara ute, tack och lov. Men ute har man ändå varit då man varit på väg hem eller på väg till jobbet. Och delat vägen med åkande bilar är inte alltid kul, stanna (mötande), gå, springa (trångt för bilen bakom).. Ja så jobbigt att inte ha utrymme. Stackars alla småbarnsmammor som ska dra vagnen i snön och inte har bil.. Antar att många stannar inne eller bara leker i trädgården för att undvika mötande med bilar. Bilar som inte kanske kan stanna eftersom det är så halt. Ja det är verkligen mycket att tänka på, både som gående och bilist.

Idag är det en sådan typisk Söndag som vi hade när vi var små och pappa och vi barn åkte pulka i solskenen och hemma städade och lagade mamma mat. Eller så drog mamma och pappa iväg oss på skogspromenad då vi grillade och lekte med pappa. Så kul vi hade det när vi var små, och när pappa gjorde isbacke på vintern som alla barn i området lekte vid, det var kul!
När vi kom in efter vi lekt ute och åt, så såg pappa på skidor på tvn. =)


Nu sitter jag här och ska snart börja tvätta, sen städa och nu har jag på tvn. Jag ska senare idag gå ut och slänga mig i snön, man får passa på att leka då vi ÄNTLIGEN får snö som barn önskar!

Hoppas ni får en härlig snödag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar