måndag 22 februari 2010

Ny vecka - Nya mål

Jag har bestämt mig för att lägga upp mål, vecka efter vecka. Om jag skulle avstå träningen någon dag i veckan så får jag inte min belöning - LÖRDAGS GODIS!
Jag ska inte heller äta godis denna vecka på vardagarna, så mer köp av frukt och massa vatten så ska jag nog klara mig!




Min träningsschema för vecka 1:
Måndag - 40 minuters promenad (Powerwalk)
Tisdag - Träning på Wii Active 40 min och 75 min dans på kvällen
Onsdag - Styrketräning och kondition på gymmet 60 min (på jobbet)
Torsdag - Träning Wii Active 40 min
Fredag - Träning på gymmet 40 min styrka och promenad ute, 30 min
Lördag - Morgonpromenad (om jag ej ska jobba) annars en senare 40 min promenad.
Söndag - Vila

(om jobb hindrar min planerade träning, så kan jag byta träningen mot tex. gymmet på jobbet!)

2 kommentarer:

  1. Ser ut som ett jättebra schema! Att köra styrka på gym två gånger i veckan är kanon, det gör jag också. Något du ska tänka på då, när du kör gym två gånger i veckan, är att köra igenom hela kroppen båda gångerna. Dvs en övning per muskelgrupp (en för ben, en för ryggen, en för bröst, en för biceps, en för triceps, en för axlar och en för magen). Det tar typ 40-45 minuter. Gör du detta två gånger i veckan har du goda förutsättningar för att bygga lite läckra muskler =) Ett tips! Testa att ta i lite mer än du tror. Oftast tror vi tjejer att vi är svagare än vad vi är, och så tar vi lite i vikt och blir knappt svettiga. Och en grej till... när du ska köra t ex ryggmaskinen på gymet, gör 15 repetitioner - vila 30 sek - gör 15 repetitioner igen. Sedan är du klar med den maskinen, och går på nästa. 15 x 2 alltså på varje maskin/övning, det är bra att börja med. Nu är jag färdig =) KRAM! <3

    SvaraRadera
  2. Tack syrran!
    Super bra tips.. Typiskt att jag börjar känna mig lite krasslig.. men ska inte bry mig om det!! SKA träna, träna!!!

    SvaraRadera