lördag 20 februari 2010

Insnöade

Vi kommer inte ut!
Inte ifrån sovrummet, då fönstrerna inte går att öppna och balkongdörren som är på bild går bara att öppna någon cm. Vad ska vi ta oss till??? Nej så farligt är det inte, får väll använda trappen ;).. Men det har snöat så mycket idag, kunde knappt ta mig fram till jobbet idag på morgonen då ingen skottat klockan halv sju på morgonen. Fick gå på gatan och alla bilister tutade och pekade mot trotoaren om att jag ska gå där, men så lätt är det inte eftersom det är hög snö där, näst intill till knäna..

På jobbet idag kom vi på att vissa i personalen bor på landet (som ska jobba i morgon) och inte kan ta sig till jobbet så börjar vi ringa dom och frågar ifall dom ska komma imorgon på morgonen eller inte, behöver vikarier i så fall, och jag hoppade in idag och även i morgon för en som har helt omöjligt att ta sig hit. Men Erika (jobbarkompis) bor på landet, så om det är snöstorm ikväll har jag erbjudit henne att hon får sova hos mig i så fall.

Idag ska jag dona här hemma och sen ta mig en promenad, fast snökaoset, men gillar det kalla och sen få komma in och dricka en varm kopp det är så mysigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar