torsdag 11 februari 2010

Barnprogram

God morgon!
Nu är jag själv hemma, A stack till jobbet precis och jag får invänta jobb-sms. Får väll ta och göra lite nytta undertiden, som att stryka. Har inte orkat stryka, så jag ska nog göra det efter frukosten och se på barnprogram ;)
Själv hade jag några favoriter som jag älskade när jag var liten: Richard Scarrys äventyrsvärld, Tandmössen (älskar den sången som är med "lägg din mjölktand under kudden.."), Trasdockorna, Bumbibjörnarna och slutligen Luftens hjältar (syskon minns ni?)

Minns ni inte vad luftens hjältar var så kolla på detta - http://www.youtube.com/watch?v=MnNJtB-eDyE jag får så många minnen när jag hör introsången. Minns att syster jag och bröderna satt och sjöng denna tillsammans (?!). Saknar dom barnprogrammen faktiskt!
Minns ni några barnprogram som ni gillade som jag inte tagit upp? (Jag har säkert missat många bra! =)

4 kommentarer:

  1. Trasdockorna. testade jag på min son,men han bara vände bort huvudet och se, snälla mamma kan jag se på något annat, detta var tråkigt... Smaken är verkligen som baken.

    Mvh Camilla

    SvaraRadera
  2. Ja självklart!
    Skönt att inte alla har samma smak..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men guuuuuud! Vilken nostalgi, håller verkligen med dig - de barnprogrammen var BÄST! Minns du att vi brukade titta lite på 3:an och deras barnprogram på morgonen innan vi gick till skolan? Tror det var "Luftens hjältar" och även Långben och hans son, eh, vad hette han... Max? Och deras grannar, där pappan var så himla arg hela tiden? Haha, vilka minnen. =)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag vet! Så mysigt.. Ja, max heter han (sonen).. =)
    Vill ha tillbaka barnprogrammen!! ;)

    SvaraRadera