torsdag 4 februari 2010

Ändrade planer för dagen

Igår kväll innan jag la mig bestämde jag mig för att jag skulle ta en morgonpromenad efter första tvätten är igång och där efter äta gröt till frukost och fortsätta med tvätten och senare på dagen träna och sen avsluta eftermiddagen med strykning. (Tyckte då jag hade mycket inplanerat!)
Men så vaknar vi vid nio och rycket för morgonpromenad tog ett tag att få igång, men hann inte långt innan telefonen ringer och jag missar samtalet. Går ner till tvättstugan med morgonrocken och nattlinnet på mig och har även med mig mobilen och nycklarna. När jag startat maskinen ringer mobilen igen och jag hann denna gång att svara. Då var det en kvinna som svarade och frågar om det är jag som sökt jobb som personlig assistent åt en nio årig pojk. Självklart har man det och kvinnan i luren är då pojkens mamma. Hon vill träffa mig idag och det är akut eftersom vikariatet börjar den första mars, men redan nu i februari så ska man gå brevid.
jag fick bråttom, min plan med morgonpromenaden och tvättandet fick strykas. Nu bar vi av till Eksjö, där familjen bor. Intervjun pågick i en halvtimma och det gick toppen. Arbetet kommer att handla om att vara vid sidan om pojken som har autism, han kan inte prata men kan förstå vad jag säger. Pojken själv använder teckenspråk. Det är jag och två tjejer till som mamman ska välja bland, så vi får se om turen är på min sida ;). Så detta är ett vikariat tills årsskiftet. Hoppas, hoppas!!
Efter intervjun så hämtade Anders mig och lämnade mig på stationen i Eksjö, då jag ska vidare hem och han ska fortsätta jobba. När jag äntligen kommer fram så ringer klockan - Nycklarna ligger fortfarande i morgonrocken och jag kommer inte in! Så det var bara att vänta på nästa buss och åka tillbaka till Eksjö och få nycklen av Anders. Men istället så åt vi mat i Eksjö och A följde med mig hem. Vi passade även på att boka "tvätta själv" på statoil vid klockan sju. Men jag hade bråttom hem, ska ju tvätta de tre resterande högarna på en och en halvtimma. Så jag sprang upp och ner som en tok och ringde mamma tusen gånger angående jobbet, ska jag fortfarande vara intresserad eller ej?! Hon skulle nämligen ha svar efter sex ikväll, så jag fick panik om hur jag skulle göra. Men jag valde att säga att jag fortfarande är intresserad. Mamman där emot hade svårt att bestämma sig, så hon visste inte riktigt hur hon skulle välja och bad om att komma tillbaka i början av veckan.
Klockan sju var vi där och tvättade bilen, riktigt kul faktiskt. Tycker det är riktigt mysigt att sitta i bilen då högtryckstvätten sprutar mot bilen. Blir som en egen liten bubbla man är i. Väldigt skönt efter denna dag!

Nu har A och jag precis kommit hem och fick ytterligare ett samtal om frågan om jag vill jobba i morgon, så klart jag vill! ;)
Ska snart se på Anders och Måns. Börjar klockan halv tio på kanal ett eller två, ska sitta i nattlinne och varma strumpor och osminkad, så är det bara att gå och lägga mig sen efter en dag som varit kalabalik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar