onsdag 27 januari 2010

Mammas bullar

Nu är jag bull-mätt. Ingen plåt blev bränd, som det brukar bli!
Men goda var dom, speciellt när dom är nybakade. Då har man den goda doften och värmen i hemmet och få ta ett glas mjölk till är nog det godaste jag vet.

Mamma brukade baka när vi var små och gjorde 100 st eftersom det alltid tar slut så fort, speciellt med en massa barn i hemmet. I alla fall så gjorde hon alltid dom på kvällen undertiden vi barn satt och kollade på tv. Sen fick vi äta hur många vi ville och det älskar jag än idag. Så ikväll åt jag nog 6 st, dom är ju helt underbara!

Min morfar gör världens godaste innehåll i bullarna så dom blir saftigare, och det har jag tagit över. Annars försöker jag härma mamma med att göra dom stora (försöker i alla fall..) =)

Nu ska jag sova, upp och jobba i morgon 7-12. Sen blir det städning här hemma.
Sov gott!!

2 kommentarer:

  1. Bara 6 bullar? Herregud, när jag bakar bullar så brukar jag proppa i mig typ 10 stycken... men det är ju så himla gott, nybakat och ett glas mjölk!? Mums. Fast efter 10 bullar brukar jag lova mig själv att aldrig äta mer på typ 5 år, haha. Är aningen mätt då ju. =)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag vet. Men vill inte ta i så, vill njuta av dom!!

    SvaraRadera