onsdag 27 januari 2010

Dill

Nu har jag varit fräck och börjat tvätta på någon annans tvättid, såg ut som hon var klar ändå eftersom tvättmaskinen stod tom och i tvättkorgen låg rena, ihopvikta kläder och torkskåpet var på förfullt. Men lämnade en lapp till henne om att jag har klädkris här hemma..
Jag vet aldrig när jag får jobba och därför har jag svårt att boka tvätt tid. Nu är det akut eftersom i morgon är det självklart uppbokat HELA dagen och på fredag ska jag jobba HELA dagen och där efter gå på bio med Maria. Så hoppas att denna tjej som jag snodde tid för inte tar illa upp, ska ju bara tvätta två proppfyllda snabbmaskiner som går på 25 min/ tvätt. Kanske inte blir det allra renaste, men måste skynda mig när jag tagit någon annans tid!
Var nere nu och startade andra tvätten och då har hon svarat: Tvätta på du!
Kändes hur skönt som hellst, så nu när jag startade den andra tvätten så tog jag det vanliga programmet som jag brukar.

Innan allt tvättande började så lagade vi mat och undertiden jag diskade (så vi skulle få undan och kunna vara två i köket) så skulle A göra den kalla såsen till fisken. Jag sa hela tiden om hur mycket av allt som skulle vara i och efter varje moment hör jag "SÅ?" av den lilla Anders som stod bredvid och undrade om det verkligen var 1 msk senap när måttet var fyllt?! Ja, det är inte lätt att veta..
Men i alla fall så när dillen skulle i så fegade A och hällde i så lite i taget och jag sa hela tiden "mera". A var ju förkrossad över att det var allt förmycket dill och jag smakade och tyckte det var perfekt, men ändå ska A inte hålla med (utan att han smakat) och häller i ännu mer av de andra ingredienserna med protester från mig. När han och jag även smakat vid denna gång så tittar vi på varandra och säger samtidigt - Mer dill!!
Ja, så ännu en gång har Erica rätt. ;)

Nu ska jag hänga upp tvätten och sedan börja baka bullar!!
Vad händer hos er ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar