fredag 22 januari 2010

Fredag

Känns så skönt att det är fredag idag och vi har lite pyssel framför oss. Vi ska göra Kalops och passa på att göra vår goda Vitchoklad Panacotta tills ikväll, ska nämligen så några timmar i frysen!

Men så gott är det..

Det enda ni behöver till 4 personer är:

2,5 dl Grädde
2 msk Socker
100 g Vitchoklad
1 st gelatinblad
Hallon



  • Lägg gelatinbladet i kallt vattenbad (se tiden på förpackningen)

  • Koka grädden och sockret ett par minuter

  • Bryt ner vitchokladen i en bunke och lägg i gelatinbladet

  • Häll i den heta grädden i bunken där chokladen ligger och rör om till en slät konsistens.

  • Häll det sedan i portionsskålar och låt det stå i ca. 5-7 timmar.

  • Ta fram den 10 min innan servering och värm upp hallonen som kan serveras till.

3 kommentarer:

  1. Härligt att du kommit igång med träningen!
    Tänkte att jag skulle gratta syster Hanna när jag såg att hon fyllde år men jag glömde bort det...
    Här kommer ett försenat grattis till dig Hanna!

    Hoppas att panacottan blir god! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det känns hur skönt som hellst att träningen börjar bli lättare nu och inte något jobbigt.
    Hörde att du börjat joggat med?! Gött Cicci.. =)

    Den var sagolik, men så mättande!! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har bara haft ett litet avbrott...

    SvaraRadera