fredag 27 november 2009

Tända ljus

Jag älskar att ha tända ljus i rummen, man blir så lugn och avslappnad av ljusen..
Igår när vi städade gjorde vi om i bokhyllan i sovrummet, så nu har jag haft ljus tända där näst intill hela morgonen. Fick även upp vår plastgran igår (Findus gillar den skarpt!) och pyntade den nu på morgonen, jättefint blev det!
Visst det är inte december än, men jag vill njuta av allt pyntande när man är ledig. Känns inte som om jag kommer ha orken när jag börjar jobba efter schemat jag fått.. Jag gillar inte stress och är i god tid ute med saker och ting, förr hade jag redan köpt klart alla julklappar innan den 1 advent men i år blir det andra bullar!! ;)

Idag kommer Maria och Martin som sagt och vi ska spela badmintion, vet inte direkt hur duktigt jag igentligen är på det, men synd är det om Anders som ska vara med i mitt lag =P..
Sen ska dom två göra mat och bjuda oss på fika, blir mycket spännande! Är inte förvånad om det blir någon chokladefterrätt.. =)

Nu ska jag dra ner till affären och ordna med en hemlighet som min mamma alltid brukar göra till oss barn inför varje jul, så nu ska Anders få det av mig =)
Tycker det är jätte kul och sprida vidare min familjs traditioner, bland annat för alla härliga minnen och stunder vi haft =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar