söndag 3 april 2011

Sista ruset!

I morgon smäller det och min andra tenta blir gjord. Alla dessa ord på latin och svenska ska, måste jag få in.
Så för att verkligen vara säker på att jag kan orden så har jag gjort en lååång lista och pluggar fem ord i taget. Och i jämna mellanrum går jag tillbaka och läser på alla ord jag gått igenom igen. För att uppdatera och vara säker på att jag kan detta. Även en viktig sak är att inte ha samma turordning, utan blanda. Jag har ett bra exempel på min lista då jag har mediala menisker (broskskivor) och efter det ordet kommer mediala malleolen (fotknöl). Samma ord eftervarandra är inte bra då man blir påmind. För sen sitter man där och gör tentan och så kommer frågan om just det andra ordet.. Hmm? Hur mycket kommer man ihop egentligen?!

Oj, vad klockan rusar.. Hade knappt tid med Anders igår (kände mig stressad), så att sitta vid bloggen kanske inte är så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar